http://beliajengka3.blogspot.com

SELAMAT DATANG

TONTON, BACA, FAHAM DAN BERIKAN ULASAN MEMBINA BAGI MENCERIAKAN BLOG INI



15 April 2010

Liga Futsal Tertutup Jengka 3 Pamer Tiga Kategori




JENGKA 3 – Liga Futsal Tertutup Jengka 3 mempamerkan tiga kategori apabila pertama kalinya mempertaruhkan kategori kanak-kanak dalam mencungkil bakat anak-anak kecil ini untuk diketengahkan di kejohanan akan datang.

Pengerusi Belia Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM) Jengka 3, Mohd Syukur Abdul Rahman berkata, penyertaan belia wanita dan lelaki amat menggalakkan malah tidak kurang juga pasukan kanak-kanak dengan sambutan ibu bapa sepanjang perlawanan berlangsung di padang awam itu.

“Tujuan kita mewujudkan kategori ini adalah sebagai usaha mendidik kanak-kanak sejak dari kecil untuk aktif dalam bidang sukan bagi mengelakkan mereka terlibat dengan aktiviti kurang berfaedah.

“Perasmian gelanggang futsal Kelab Sukan Komuniti di Jengka 3 ini menggalakkan lagi penyertaan golongan kanak-kanak dalam bidang sukan ini dan bagi tidak melupakan golongan ini kita turut menganjurkan kategori kanak-kanak dalam liga kali ini,’ katanya.

Mohd Syukur berkata, gelanggang ini kini beroperasi sepenuhnya dan membuka peluang kepada semua belia dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Sentul terutamanya untuk bermain futsal di gelanggang yang lebih dekat dengan mereka dan selesa.

“Kini belia di sekitar kawasan seperti di Felda Ulu Jempul, Jengka 1, 2, 4, 5, 6 dan 7 tidak perlu lagi bermain di luar kawasan kerana gelanggang ini kini boleh digunakan,” katanya.

Turut hadir di majlis Penolong Pegawai Pejabat Belia dan Sukan Maran, Zaini Abd Talib; Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Mat Sulaiman Haron serta penduduk kampung bagi menyokong majlis berkenaan.

Sumber : Sinar Harian Online Edisi Pahang

Tiada ulasan: